Mä oon ny todel väsynny, eikä se johdu fyysisestä rasituksesta. Mutta vitut minä mikään viisas olen, tahdon elää vain kuin ihminen, päästä irti isoveli, kuulen kutsua Jumalten. Rappio on sitä, että....

On ollut hyviä ja huonoja Juhannuksia tähän mennessä. Valtaosiltaan ne ovat menneet hyvillä fiiliksin milloin missäkin ja tekemistä on riittänyt. Monet Jussit nuorempana on tullut juopoteltu, se oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Mutta vanhetessaan sitä on oppinut rajoittaama menemistään ja juhlimista yleensä. Tänä armon vuonna 2016 minun Juhannus on sitten normaali arkea, eikä se aihuta minkäänlaisia riemunkiljahduksia, koska fiilis on niinsanotusti tapahtuneiden asioiden johdosta aivan pohjamudissa. Aikoinaan kerrotaan vanhan isännän sanoneen jälkipolvelle, että kun minusta aika jättää, niin laittakaa samaan monttuun tuo vanha Zetori(traktori). No, siihen jälkipolvet kyselemään että minkä ihmeen takia, johon vaari oli sanonut,että ei niin pahaa monttua ole ollut,mistä ei olla Zetorin kanssa ylös noustu. Minun tunnetilat eivät yllä, tuon vanhan isännän positiiviselle tasolle, eikä minulla ole edes Zetoria, joten kaikki nämä paskat on vain jotenkin kestettävä, tai sitten EI.

Mitähän kokeilis vielä, kun liikkuminenkaan ei oikein auta. Niin, Asterix ja Obelix kumppaneineen pelkäsivät vain yhtä asiaa, nimittäin sitä, että taivas putoaa niskaan. Siinähän sitä olisikin tavoitetta tuleville ajoille, jos on tullakseen, joo. Tätä ette usko, mutta Lauantaina kello 10.00 kirkkoon kuuntelemaan sanaa. Hyvää Juhannusta mahdollisimman monelle ja muistakaa, selvänä olet symppis.