Elettiin 90 lukua, muutaman renttuvuoden jälkeen,kattelin Huopanankosken kuohuja, tuolla keskisuomessa,työhommissa oltiin sielläpäin.Olin lähtenyt kämpiltä illaniloksi lenkille,nojailin siinä kuohuja kattellen ja mietin miten olen päässyt näin huonoon kuntoo,painoakin varmaan 80kiloa, elämän iloa.Siitä se sitten lähti,ajatus juoksuhommien jatkamisesta.Mennään vuosi eteeenpäin,kevät Vehmersalmi,edessä eka startti,Jussin Juoksu matkana 14km,PAM ja matkaan,juostiin kaksi 7km lenkkiä,ekalenkin puolivälissä muut olivat jo jääneet,mutta joku hiton nuori hujoppi roikkuu mukana,lenkin edetessä kysyin pojalta, jotta onko tarkoitus juosta kaksi lenkkiä,vastasi että ei hitossa,onneksi?Olin tavannut eka kerran Teemu Toivasen,tulevina vuosina aina tänne saakka,on oltu aina silloin tällöin, milloin juoksu, milloin pyörä sulkeisissa,on käyty juoksukisoja siellä täällä,ja vähän tullakin.Yhden talven sain sparrata Pätkää,myös Lanzarotella(löytyy edellisistä jutuista,teemuhan on erittäin tunnollinen harjoittelia,ja kun se johonkin ottautuu,tulee yleensä myös jälkeä.Teemustaha kehittyi lopulta 8.18h IRONMAN matkaaja,mikä on maailman huipputasoa, sillä ajalla tuli myös voitto siinä kisassa Alankomaalla.Oli kansainvälisiä kärkisijoituksia mm.Lanzaroten kakkonen ym ym.Toissa kesään asti saatiin odottaa, sitä ekaa SM Triathlonvoittoa, mikä tuli sitten Joroisten puolimatkalta,itte olen katellu maantijuoksuissa Vainion pitkiä jalkoja takaapäin,kuin myös Teemun,saman näköistä touhua,kun ovat yhtä pitkiä(pätkiä)ja pienellä erikoisjaksotuksella Pätkä olis varmaan onnistuessaan,juossu reippaasti alle 1,10h puolimaratonin,Luodon Mika parhaillaan kykeni vähän parempaan vauhtiin pitkässä juoksussa.Ylilyötejäkin tuli harjoitusjaksojen aikana,mutta niitä tulee kaikille,kun etsitään rajoja.Nykyää Pätkä keskittyy työelämään ja pyöräilee sopivasti?mutta juoksu,kuka tietää tulevaisuudessa,AIKAA ON vaikka mihin Lopuksi totean jotta,onko kukaan muu Hannaa lukuun ottamatta,nähnyt Pätkän koskaan hermostuneen kunnolla,minä olen ,se tapahtui Lanzan leirillä,syy oli se kun tietokoneesta hävis kaikki ohjelmat,ja sovitut työt piti ajallaan kuitenkin suorittaa,kyllä siinä meinas minullakin mennä punaviini väärään kurkkuun.Niin ja olihan ne Hannan ja Teemun häätkin ihan OK! ja niistä minä muistan kaikenSilmänisku