On aika rustata, jotain menneestä, olkoon vaikka neljännesvuosikatsaus, sekä tekemään lähtöselvitys tulevasta. Olen pyrkinyt olemaan salailematta mitään, koska mitään salattavaa ei ole, kaikki tekemiset asiasta kiinnostuneet pystyy lukemaan menneistä kirjoituksista, olipa kyse minun urheilun tai muiden asioiden suhteen. Olen pystynyt pitämään itseni terveenä, ainakin tänne saakka, vaikka olen työn ohessa yrittänyt harjoitella kovaa. Mutta nyt se vasta kovaksi muuttuu, puolilta viikkoa, lennän Alicanteen ja siitä bussilla 50km päähän Torrevijaan, jossa on minun majapaikka seuraavan kuukauden ajan.

Palataan alkuvuoden kuukausiin sen verran, että omasta mielestäni onnistuin riittävän hyvin ajamaan sisään vauhtia PK ylä- VK ala alueilla, mikä oli alkuvuoden kuukausien teema, kiitokset vaan Tuukalle ja Teemulle tärkeistä yhteislenkeistä, mutta tästä olisi tarkoitus nyt siirtyä sulalle maalle ja kuuleman mukaan tasaisemmille maastoille. Torrevijan teemana on nostaa edelleen vauhteja noilla äsken mainituilla alueilla, minkä ei pitäisi olla kovin vaikeaa, kun ottaa huomioon sen että nyt ei tarvitse juosta toivon mukaan tuulipuku päällä ja nastalenkkarit jalassa kyntää jääpolanteisia teitä. Määrää en aijo nostaa 150- 160km/viikko suuremmiksi, mutta muutama ylipitkä 35km tulee mukaa, sekä muutama kilpailu, joista ensimmäinen on jo ensi lauantaina, matkana 7,5km, mutta näihin kilpailuihin en ala kovin panostamaan, ne menee ihan puhtaasti  harjoittelun ehdoilla, koska kesään on vielä matkaa.

Kokemuksen mukaa olen huomannut että jos on hirmuiskussa jo siinä vaiheessa, kun lumi on vielä Suomessa maassa, niin lehden tullessa puuhun on jo huonossa iskussa. Olen jakanut siis harjoittelurytmin niin että 10 päivässä teen välttämättömät harjoitteet, sekä juoksemaan riittävästi aerobista juoksua, ainoastaan pitkän olen sisällyttänyt aina viikon ajalle, koska on ihan mukava heittää läppää kerran pari viikossa muidenkin kanssa, heti perään olen vetänyt toisen samanlaisen satsi ja sen jälkeen pitänyt 5-6päivää kevennettyä, tällä samalla rytmillä jatkan vielä tämän leirin. Tähän reissuun sisältyy myös muuan toinen tärkeä asia, mutta siitä sitten myöhemmin, jos aihetta ilmaantuu, sekä tienkin jatkamaan viime kevään projektia Espanjalaisista punaviinilaaduista, niitä on vielä toivottoman paljon jäljellä.
Joka tapauksessa, yritä alkukesästä juosta jossain päin Suomea, itseäni tyydyttävän ajan puolimaratonilla, niillä pohjilla, mitä nyt olen hartaasti rakentanut, sekä mahdollisesti juosta täyden maraton matkan, myös alkukesästä. Ainoan kysymysmerkin, siihen heittää tuo minun oikea lonkanseutu, joka osaa mennä joskus jo aika huonoon happeen pelkästä puolimaratonistakin. Mutta niin kauan kun on aikaa on toivoa, kuuluu sanonta,  joten ei tämä ole kuin vaan osa tätä elämän kokonaisuutta, siis ei elämän vakavin asia. Näillä kuitenkin mennään ja palaan sitten asian kun olen siellä päässyt asian ytimeen.

Omat mielenvoimaan perustuvat tekemiset ovat olleet, perjantai ap. 7km tv kevyt (muutama alamäkirullaus) ip 2km verryt+ 8km VK-AK(3,40min/km) oli tarkoitus juosta nelonen, mutta  kesken matkan ajattelin kuitenkin juosta tuplat ja jättää mäet rauhaan, tosi sitä mäkeä ja vastatuulta riitti sen toisen puolikkaan verran ja toisaalta toinen 10päivän rytmin viimeinen kova, siis kyseinen harjoitus alkoi jo kieltämättä tuntua, mutta niinhän sen pitääkin tuntua. Lauantai aamu kello 7.00 1,15h kevyttä juoksentelua. Sunnuntai aamu kello 7.00 1,25h tv kevyt, molemmat työpäiviä. Maanantai, eli tänä aamuna 6km tv+ 2x8x1min/1min, siis minuuttijuoksua yksi kovaa, toinen vähemmän kovaa, ylämäet tehostetusti, sarjan välillä 4min tv kevyt. Mutta nyt lopetetaan hapatukset tältä erää, palataan asiaan sitten kun olen toivon mukaan rapiat 5000km, tai mitä sinne tuleekaan, linnuntietä etelämmässä. Lopuksi totean, että voi helvetti, että on kiva jättää taas nämä  Kuopion ympyrät rauhaan joksikin aikaa, minä olen sen ansainnut.ADIOS!