Ennen muinoin, siis nuorena oli monenkaista juoksua. Oli iltajuoksua,pakoonjuoksua,kiireenjuoksua ja kestävyysjuoksua,Mitä tänä päivänä on niistä enää jäljellä. Pakoon ei enää tarvitse juosta, eikä iltajuosta, kun kapakkaan ei ole enää hinku. Kiirejuoksua on edelleen ja kestävyysjuoksua jonkin verran. Mutta nämä molemmat ovat perin hiljasvauhtisia, kun ei jaksa eikä kerkeä, siis kas tässä pulma. Ikä on kuulemma numeroita, mutta on se kyllä kokemani mukaan ihan konkreettisesti tekemisiä rajoittavaa. Varuskuntapalveluksessa nuorena tuolla Mikkelin Karkialammella jäi mieleen erään vääpelin rähjääminen asennossa seistessä, jos ilme vähänkin virnuilutti. Tämä jos tilanteen huomasi alkoi kovalla äänellä käskytys, että vaikka verinen vi..u lentää sikari suussa ohi, niin ilme ei saa värähtääkkään. Okei palataan siihen nykyikään ja siihen miten tämä toimii nykyisin, jos se värkki lentää ohi sikari suussa. Kyllä se ilme edelleenkin värähtää, joten peli ei ole vielä pelattu sillä ikä ei ole vielä ihan kaikissa asioissa tehnyt tehtäväänsä.

Jep. jep ja silleen. Eläkepäivät rulettaa ja elämä menee aivan liian vilkkaasti nyt kun aikaa on. Jotkut viisaat varoittelivat jo aikaa sitten, että kun jäät oloneuvokseksi, niin sitten ne vasta kiireet alkaa. Se muuten pitää paikansa ainakin näin muutaman olokuukauden jälkeen. Tietysti ajankäyttö on ollut maksimaalista, sillä marjanpoiminta ja kalastus ovat vieneet valtaosan ajasta. Siihen kun lisää muun liikunta aktiviteetin ei meinaa aika riittää. Mutta nyt alkaa helpottaa ja ajankäyttöön on tullut lisänä joitain työvuoro tuurauksia tuolla Lippumäen uimahallissa. Eivät siis jättäneet minua vielä rauhaan, vaikka minä yritin jättää ne rauhaan. Jossain siis meni vikaan, vaikka yritin omasta mielestä tehdä työnantajalle selväksi, mitä mieltä minä olin ja olen heidän tavastaan hoitaa uinninvalvontaa koskevia ja eri valvontahenkilöiden asioita. No kyllä minä tiesin, että mitä on tulevaisuuden valvontakuviot ja sitä missä tulee ongelmia.

No ne ongelmat eivät enää ole minun asia, kunhan käyn silloin tällöin lorvimassa valvonnassa. Ja saahan siitä jonkinlaisen korvauksen tuon pienen eläkkeen päälle.

Niin. Marjastuskausi lähenee loppua ja on yhtä reissua vaille valmis. Saldoksi tuli 170 litraa mustikkaa ja 200 litraa puolukkaa. kaikki ei luonnollisesti tulee omaan käyttöön vaan osasta pitää luopua niin että tulee jollekkin hyvä mieli.

Urheilurintamalla isot syksyn kaupunkimaratonit  keräävät ihan tolkun mitalla osanottajia. Seuraavana on vuorossa Berliinin maraton ja siellä on luvassa kylmää kyytiä yleisissä sarjoissa. Kenenisa Bekele ei ole asettanut yhtää vähäisempää tavoitetta kuin siirtää ME omiin nimiin. Nyt pitäisi kuitenkin järjestäjien olla tarkkana ja syynätä kisakengät ennen starttia, ettei käy niin kuin kävi tässä hiljattain eräässä kaupunkimaratonilla. Siellähän mitätöitiin voittajan juoksu ja rahat ja kunnia meni kisan kakkoselle. Kisan moraalisella voittajalla, jos niin voi sanoa, oli kengän pohjat liian paksut, eli kimmoisuustekijät olivat kohdillaan. Muutenkin minä karsastan tätä välinen kikkailua,enkä usko että tämä jää vielä tähän, vaan virittely eikun jatkuu.

Italia on vuoden menestyjä hyvin monella urheilurintamalla. Varsinkin palloilulajit ovat menneet aika suvereenisesti spakkettimaan edustajille tänä vuonna ja Tokion kisoissakin tuli monta kultaista mitallia, joista muutama oli aika yllätyksellisiäkin. Varsinkin miesten satasen Italian yllätyskulta läsähti minun naamaan, kuin kuuma pizza, olkoon vaikka ooppera.

Omalla sport rintamalla on sitä samaa hillitysti. Sen verran yritän liikkua, että lokakuun 24 päivä kello 8.00 paikkana vänäri, kykenen etenemään yhtä monta kirrosta radalla kuin tulee ikävuosia kyseisenä päivänä. Ja ilman pomppukenkiä satoi tai paistoi.Tämähän on muodostunut minulle traditioksi ja toivottavasti se jatkuu vielä jonkin aikaa. Olen minä tehnyt pienen suunnitelmankin vuodelle 22, siis ei ennen kristusta. Koska nyt kun aikaa jää on suorastaan välttämättömyys asettaa itselle jokin tavoite. Ei siitä muuten mitään tule ainakaan minun kohdalla, jos ei ole jotain porkkanaa tulevaisuudessa. Se on tuiki tarpeellinen motivaattori alkaa tehdä jotain, olkoon vaikka pitsinnypläys.

Joten tästä on hyvä jatkaa. Hei Jouluun ei ole kuin kolme kuukautta, ai että:)